Як і в будь-якій грі, у пейнтболі є свої правила та сценарії гри. У будь-якому випадку слід пам’ятати, що часто обігрується протистояння двох команд. Сценарії покликані внести додатковий інтерес до ігрового процесу. Нижче ми напишемо найпоширеніші, але, звичайно ж, вітаються і ваші побажання.

Сценарій «Стінка на стінку»

Самий класичний сценарій, при якому команді необхідно вразити всіх противників протилежною. Команда, що втратила всіх гравців, оголошується. Якщо до кінця бою залишилися неуражені гравці, то перемога присуджується команді, в якій залишилося більше гравців.

Сценарій “Захоплення будівлі”

Гра ведеться на майданчику “Сайгон”. Одна команда займає двоповерхову споруду з кімнатами та вікнами у стінах та розташовується там на позиціях. Завдання цієї команди – утримати будинок до кінця бою (зазвичай 3-4 хв). Друга команда розпочинає гру на протилежному боці майданчика. Її завдання – захопити будівлю, вразивши всіх супротивників за відведений час. Існує кілька варіацій цього сценарію. Так як у команди, що обороняється, більше шансів на перемогу при однаковій кількості гравців, то атакуюча сторона грає з «відродженням». Гравець, якого вразили не залишає майданчик, а повертається до своєї стартової позиції, затирає ляпку фарби від влучення і повертається знову в бій. Другий варіант – замість відродження атакуючій стороні видається два щити, які допоможуть під час штурму. Використання гранат у цьому сценарії заборонено з міркувань техніки безпеки.

Сценарій «Битва генералів»

Кожна команда вибирає собі Генерала. Його маркують кольоровою хусткою, щоб легко можна було розрізнити. Цей гравець також озброєний та бореться з усіма. Бій закінчується після того, як один із Генералів вражений. Кожна команда виконує будь-які тактичні маневри, але з усіх сил намагається захистити свого Генерала. У цьому сценарії допускається використання щитів та гранат для додаткового драйву.

Сценарій “Захоплення прапора”

Один із найпопулярніших сценаріїв. На точках старту двох команд розташовуватимуться прапори. Мета гри – донести прапор зі своєї бази у неураженому стані на базу супротивника. Якщо гравця, який несе прапор вразили, він повинен залишити прапор у тому самому місці. Будь-який інший член команди може підхопити прапор і спробувати донести його на базу. Перемагає та команда, яка вразила всіх протилежних гравців або доставила прапор противника собі на базу. Варіація цього сценарію – один спільний прапор центром майданчика. Часто у цьому сценарії команда ділиться на тих, хто атакує та тих, хто захищає.

Сценарій «П’ятнашки»

Протистояння двох команд. Особливість сценарію в тому, що вражений гравець не залишає відразу майданчик, а сідає на тому місці, де його підстрелили і чекає на допомогу. Інший член команди може заплямувати його («оживити»), доторкнувшись до нього. Мета гри – заплямувати всіх гравців протилежної команди, домігшись того, щоб всі вони одночасно сиділи на землі. У цьому сценарії допустима варіація гри із захопленням прапора. У такому разі гра може закінчитися раніше – після того, як прапор противника принесений на свою базу.

Сценарій “Битва за контрольну точку”

По центру майданчика встановлюють Контрольну Точку – електронний пристрій, на якому знаходяться дві різнокольорові кнопки. При натисканні на кнопку починає накопичуватися час однієї з команд. Якщо гравець іншої команди натискає свою кнопку, то час зупиняється для команди, яка захопила контрольну точку раніше і починає накопичуватися для іншої. Натискати на кнопку можна лише у неураженому стані. Також у цьому сценарії є відродження. Гравець, якого вразили, повертається до себе на базу, затирає місце влучення кульки і повертається знову в бій. Мета гри – захопити та утримувати Контрольну Точку протягом певного часу (зазвичай 2-3 хв). Відродження досить часті, а центр майданчика, на якому встановлена Контрольна Точка, знаходиться на перехресному вогні, тому цей сценарій по праву називається найболючішим.

Сценарій “Top Gun

У цьому сценарії немає команд. Кожен гравець сам за себе. На початку бою за відведений час усі розбігаються з центру майданчика та займають укриття на свій смак. Після цього суддя дає команду початку бою. Мета гри – залишитися останнім у живих, вийшовши неураженим після кінця бою. У цьому сценарії демонструється не командна гра, а особиста майстерність окремого гравця.